تراکت تبلیغاتی چیست؟

تراکت تبلیغاتی چیست؟

تراکت تبلیغاتی چیست؟ :

تراکت تبلیغات امروزه بازاریابی خیابانی یک روش ترویج محصول یا خدمت،

به شیوه ای نامتعارف در مکان های عمومی است که ،

پس از طراحی تراکت تبلیغاتی انجام می شود.

بازاریابی خیابانی در مکان های عمومی مانند فروشگاه ها،

پاساژها، خیابان ها و … انجام می شود و بر خلاف کمپین های بازاریابی معمولی که از بیلبوردهای تبلیغاتی و … استفاده می کنند ،

در بازاریابی خیابانی تلاش بر این است که با مشتریان یک رابطه مستقیم برقرار شود.

یکی از روش های بازاریابی خیابانی پخش تراکت تبلیغاتی است.

 

تراکت تبلیغاتی چیست

نوعی تبلیغات کاغذی است که به‌قصدِ توزیع گسترده چاپ ،

و در فضاهای عمومی بین مردم پخش می‌شود.

تراکت‌ها گاهی روی در و دیوارها چسبانده می‌شوند و گاهی هم مستقیماً به درِ خانه‌های مردم پست می‌شوند.

 

تراکت برگه‌ ای به صورت چاپ شده و تانشده‌است که برای خبر دادن به مردم برای اتفاق افتادن یک رویداد خاص یا سمینار یا ایده‌های استارتاپی یا معرفی محصول خاص استفاده می‌شود.

تراکت تبلیغاتی بیان‌کننده خبری ساده یا پیامیست که به راحتی می‌توان آن را منتقل کرد.

 

چاپ تراکت تبلیغاتی معمولاً بر روی کاغذی در سایز ۱۴٫۵ در ۲۱ انجام می‌شود و هزینه چاپ در این سایز بسیار پایین است.

تراکت‌های تبلیغاتی سایز ثابتی ندارند و می‌توان در هر سایزی طراحی تراکت تبلیغاتی را انجام داد.

معمولاً تراکت‌های تبلیغاتی یک‌رو طراحی و چاپ می‌شود ولی بنا به سلیقهٔ مشتری قابلیت این را دارد که دورو طراحی و چاپ شود.

 

کاربرد تراکت تبلیغاتی

تراکت‌های تبلیغاتی ممکن است توسط افراد، شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی یا غیردولتی مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربردهای تراکت تبلیغاتی را می توان به شرح زیر بیان کرد:

 

تبلیغ برای رویدادی مانند کنسرت موسیقی، جشنواره یا گردهمایی سیاسی یا اجتماعی.

تبلیغ تجارتی که بر پایه‌ی فروش کالا استوار است، مانند سوپرمارکت‌های بزرگ، یا تجارتی که بر پایه‌ی خدمات است، مانند رستوران.

انتقال پیامی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی که می‌تواند بخشی از کمپینی سیاسی برای نامزد انتخاباتی جهت متقاعد ساختن مردم باشد.

استخدام برای شرکت‌ها یا سازمان‌ها

استفاده از تراکت تبلیغاتی مانند کارت‌پستال یا پوسترهای کوچک، روشی کم هزینه برای بازاریابی، تبلیغات یا برقراری ارتباط با عموم مردم است.

ویژگی ها و مزیت های تراکت های تبلیغاتی

تراکت تبلیغاتی ارزانترین شکل تبلیغات است.

به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند و بدلیل توزیع مستقیم آن، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند.

قابل حمل بوده و میتوان آن را در فرمت های مناسب مطالعه و بررسی کرد و همچنین ابعاد استاندارد کاغذ آن طور انتخاب شده است که چاپ و تکثیر آن مقرون به صرفه می باشد.

 

سایزهای یک تراکت و ویژگی های چاپی

تراکت‌های تبلیغاتی دارای سایزهای متفاوتی هستند. بعضی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:

 

A4 تقریبا اندازه‌ی سربرگ

 

A5 تقریبا نصف اندازه‌ی سربرگ

 

DL اندازه‌ی کارت تبریک

 

A6 اندازه‌ی کارت‌پستال

 

تهیه و تولید تراکت بسیار کم‌‌هزینه است و فقط با یک دستگاه چاپ معمولی می‌توان این کار را انجام داد.

استفاده از آنها در دهه‌ی ۹۰ میلادی و با توسعه‌ی سیستم چاپ رومیزی رونق گرفت.

امروزه، با کامپیوتر و چاپ‌گرهای خانگی و دستگاه فتوکپی می‌توان به راحتی تراکت‌های تبلیغاتی را چاپ کرد.

دیدگاهی بنویسید